Vijay en Indra Sahti: “Eén Persoon kon helpen, dat is God.”

Zittend in de kappersstoelen in hun kapsalon in Heemstede vertellen Vijay Sahti en zijn vrouw Indra hoe God in hun leven kwam en over de weg van kapper naar voorganger.

Indra: ‘’In 2007 stonden Vijay en ik op het punt om uit elkaar te gaan. We waren een samengesteld gezin en we hadden het moeilijk. Ik was hindoe en geloofde o.a. in handlezen. Op een dag, ik voelde mij erg depresief, ging ik naar mijn buurvrouw om te vragen of zij niet een helderziende wist die iets over mijn toekomst kon zeggen.
Mijn buurvrouw, van wie ik niet wist dat ze christen was, zei tegen me: “er is maar één Persoon die je kan helpen: God.” Ze liet me binnen, maakte een kopje thee voor me, legde een dekentje over me heen en begon te vertellen over God. Op dat moment werd ik aangeraakt, het was als een stroom van levend water die me wegspoelde, ik voelde me helemaal ontspannen en er viel een last van me af. Toen ik thuiskwam zei mijn dochter: “mama, je straalt”, terwijl ik tot dat moment depressief was geweest. Ik ging diezelfde avond naar een gebedsdienst in de kerk en sliep die nacht als een roos. Ik had de ware God gevonden. Toen Vijay thuiskwam was ik rustig, ik was niet meer opzoek naar ruzie met hem. In eerste instantie maakte het hem nog bozer dat ik zo rustig was’’

Vijay: ‘’Ik ging mee naar de kerk voor Indra, maar de hemel zat dicht voor mij. Ik zag de verandering bij Indra, maar ik had er zelf geen behoefte aan. Bij haar ging de verandering radicaal, bij mij ging het langzamer. Ik was erg ik-gericht, agressief en depressief. Op een gegeven moment was ik aan het werk in de kapsalon en ik wist dat Indra en de gemeente voor me gingen bidden. Ik moest toen vreselijk huilen en ben naar achteren gegaan. Ik wist dat het God was en dat Jezus de weg is, maar ik probeerde op eigen kracht te veranderen. God greep weer in, ik kreeg de verlamming van Bell in mijn gezicht, mijn hele gezicht stond scheef. Ik kreeg in het ziekenhuis prednison, maar zei tegen Indra: “wij hebben toch Jezus die iedereen geneest.” Ik ben naar een genezingsdienst gegaan, er gebeurde op dat moment niets maar de volgende dag toen ik wakker werd stond mijn gezicht weer recht. Toen begreep ik dat ik mijn geloof serieuzer moest nemen. We zijn gaan vasten en bidden, ik had honger naar Gods woord en ik ben van al mijn oude gewoonten verlost, ik had geen drang meer om boos te worden. Ik heb me toegewijd aan God en ben gestopt met alle foute tradities, de nachtelijke feestjes in mijn leven. Dat vonden niet al mijn vrienden en familie leuk. Inmiddels zijn wel veel familieleden ook tot geloof gekomen.

Een leven met Jezus betekent niet dat alles geweldig is. In 2016 is mijn oudste zoon verongelukt. De vertroosting die ik van God heb gekregen is op een hoger niveau, dat is niet uit te leggen. Ik stel God niet de vraag ‘waarom’, maar zeg ‘Heer U weet alles, help mij hierin.’ Ik weet dat ik mijn zoon weer zal zien.’’

Indra: ”Wanneer je Jezus aan je zijde hebt kun je elke berg verslaan. Het is zoals het in Romeinen 8:17 staat: ‘nu moeten we nog lijden, straks zullen we verheerlijkt zijn met Hem’.’’

Vijay: ‘’We hadden op een moment elke vrijdag gebedsdiensten bij ons thuis, er kwamen zo’n 40-50 man. Na een paar jaar zei ik: ‘Heer, het is genoeg, ik wil dit niet meer thuis’. Toen vertelde een klant in mijn kappersstoel dat haar gemeente uit de Petrakerk weg zou gaan en vroeg of dat gebouw iets voor mij was. Ik sprong een gat in de lucht. Indra en ik zijn voorganger geworden van de God’s Grace Church in de Petrakerk in Heemstede. Indra herinnerde me aan een training in 2009, waarbij ik in mijn Bijbel moest schrijven voor welk dorp ik wilde bidden en welk dorp ik wilde vertegenwoordigen. Toen heb ik Heemstede genoteerd, heel bijzonder!’’

Je bent elke zondag om 12:00 uur welkom in God’s Grace Church in de Petrakerk.

Agenda

Contact

Gedempte Oude Gracht 138
2011 GX Haarlem

Nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Bankrekening: NL48 INGB 0655 0985 50
Kamer van Koophandel: 34300579

Geloven in de Stad is een ANBI